-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42842 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:39

چگونه ميتوان نماز را با خلوص نيت به جا اورد
اخلاص، يكي از فضايل دروني مومنان و مردان الهي است كه مستلزم

پاكي بيشائبه اعمال ديني و عبادت خالصانه نسبت به خدا و فداكاري

محض در مقابل او است.

عبادتي كه مومن در برابر خدا بايد انجام دهد، قبل از هر چيز اقرار به

يگانگي او است; يعني، او را پروردگار مطلق شناختن و هيچ يك از آفريدهها

را با او شريك ندانستن، اگر اين اعتقاد در تمام اركان وجود انسان، ريشه

بدواند بر تمامي اعمال و رفتارهاي او تاثير خواهد گذاشت و وي تمام

كارهايش را براي خدا انجام خواهد داد و هيچ شريكي را براي او در نظر

نخواهد گرفت.

دست يافتن به اخلاص و نيت خدايي در نماز، راه كارهاي مختلفي دارد;

از جمله:

1. توجه به ارزش و اهميت نماز و عبادت و آثار و پاداش اين كه به

نمازگزاران مخلص وعده داده شده است;

2. انديشيدن در آفرينش; تفكر بيشتر در خلقت شناخت ما را به عظمت

و قدرت خدا ميافزايد و در نتيجه سعي ميكنيم كارها را براي او انجام دهيم

و به اخلاص نزديك شويم.

3. توجه به صفات خداوند; شناخت او صاف خدا و زنده نگه داشتن آنها

در ذهن، سبب توجه به او و قطع نظر از غير او ميگردد و انسان را كم كم،

خدايي ميكند.

4. توجه به نعمتها، شناخت نعمتهاي خدايي و توجه به آنها، انسان

را شيفته آفريدگار آنها ميسازد و دل را خانه عشق الهي ميسازد.

5. توجه به سود قطعي و جاودان; آنان كه براي دنيا و غير خدا تلاش

ميكنند، شايد به مقصود برسند و شايد هم نرسند; ولي كساني كه براي خدا

و آخرت كار ميكنند، سود و نتيجه كارشان قطعي است.

6. توجه به بيارزشي دنيا; براي افراد بصير و نمازگزار، دنيا در مقابل

آخرت و مردم در برابر خدا، چندان ارزشي ندارد كه براي آن كار كنند.

7. توجه به ناتواني مخلوقات; قدرت مطلق از آن خدا است و همه كارها

به دست او است. بنابر اين كسي غير از خدا، شايسته آن نيست كه مورد

توجه قرار گيرد و عبادتها براي جلب نظر غير خدا انجام شود.

8. عبرت از ديگران; بسياري از آنان كه توجه به غير خدا كردند و در پي

معبودهاي پوشالي بودند به سرنوشت شوم و دردناكي گرفتار شدند كه توجه

به سرگذشت عبرتآموز آنان ميتواند انسان را به اخلاص برساند و

بياعتباري غير خدا را روشن سازد.

9. توجه به سرانجام رياكار در آخرت; سيماي شرم آور و رسوايي بزرگ

رياكاران در قيامت، بسيار دشوارتر و عبرتانگيزتر است.

قرآن مجيد، دوزخ و ويل جهنم را براي نمازگزاران رياكاري ميداند كه

نسبت به نماز سهل انگاري ميكنند.

در حديث است كه: ((در قيامت، رياكار را با چهار نام، صدا ميزنند: كافر،

فاجر، غادر و خاسر)).

سپس به او ميگويند ((اعمالت تباه گشت و پاداشي در كار نيست، امروز،

مزد خود را از كساني دريافت كن كه براي رضاي آنان كار ميكردي)).

براي مطالعه بيشتر ر.ك:

1. پرتوري از اسرار نماز، محسن قرائتي;

2. وصال دوست، رحيم كارگر.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.